Prije svega, podržavamo obrađivanjasadržaja koji će unutar obrazovnog sustava baviti se temama brige o zdravlju,prevencije svih rizičnih ponašanja, prevencije nasilničkog ponašanja,prevencije ovisnosti te educirati djecu i roditelje o njihovoj osobnojodgovornosti prema vlastitom tijelu i vlastitom zdravlju.

Uz dio dobrih i korisnih sadržajakoji se nude uvedenim programom sadašnja prosvjetna vlast je u zdravstveniodgoj na potpuno nestručan i isključiv način ubacila sadržaje koje želinametnuti djeci i roditeljima, tu prije svega mislimo na dio tema četvrtogmodula Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje. Uvidom upreporučenu literaturu za ovaj modul, jasno je da se ne radi o ozbiljnompristupu spolnom odgoju i rodnoj ravnopravnosti, već ideologiziranomsvjetonazoru koji se licemjerno i cinično želi „podvaliti“ i djeci i roditeljima.

Sam postupak uvođenja programa, ukojem nije bilo niti stručne recenzije neutralnog stručnog povjerenstva, nitijavne rasprave, niti edukacije nastavnika, krši sve norme ozbiljnog upravljanjaobrazovnim sustavom. Iz ovog zaključujemo da je upravo zbog četvrtog modulaprogram uveden nasilnički, možemo reći u manirama najgorih totalitarističkihrežima. Krajnje je licemjerno da ministar proziva sve dionike obrazovnogsustava koji su do sada zakazali, a on sam ne poštuje osnovna načela struke,znanstvenosti i zakonitosti vođenja sustava. Pozivajući se na svoju profesijuliječnika, zaboravlja da je odgoj i prevencija ipak puno kreativniji izahtjevniji posao od konstatiranja dijagnoza i propisivanja terapije. Čak se iza prihvaćanje lijekova zna propisani i u zakonu utemeljeni postupak.

Omalovažavajuće je nastavnike iučitelje prozvati kako su i oni odgovorni za zdravstvene probleme djece, a ondareći kako se u njih ima puno povjerenje da mogu odraditi program, bez ikakvihkonzultacija. Držimo da bi izrađivači ovog programa sami trebali inzistirati naneovisnoj stručnoj recenziji. To bi i njima išlo u prilog, premda činjenica dasu dopustili da njihov rad bude nametnut cijelom sustavu, bez propisaneprocedure, dovodi u sumnju njihove kompetencije i namjere.

Nevjerojatna je činjenica, danajodgovornija osoba u Agenciji za odgoj i obrazovanje, ravnatelj VinkoFilipović ne poznaje zakonske propise i procedure, čak i zakonom propisanidatum do kad škole trebaju donijeti svoje školske kurikulume i godišnje planovei programe. Upravo ove činjenice nam govore da je uvedeni program samo dionasilnog mijenjanja društvenih vrijednosti i nametanja jednog svjetonazora kaoopćeprihvatljivog u hrvatskom društvu.

Odbijanje prosvjetnih vlasti svakog prijedloga koji biroditeljima pružio mogućnost odlučivanja u odgoju djece, izaziva zgražanje isumnju u namjere osoba koje obnašaju dužnosti vođenja obrazovnog sustava. Očitoje da ni Ustav sadašnjoj vlasti nije akt koji im nešto znači. A članak 63.Ustava kaže:“Roditelji su dužni odgajati, uzdržavati i školovati djecu te imajupravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju djece“.

Ovim putem pozivamo roditelje,nastavnike i učitelje u obrazovnom sustavu, koji smatraju da se pojedinimsadržajima u programu krše prava roditelja na odgoj djece, pravo djece naobjektivnu i istinitu informaciju, da se posluže svim zakonom raspoloživimsredstvima i iskažu svoje neslaganje.

U hrvatskom društvu toleranciju ipluralizam nije moguće proklamirati jednostranim odlukamai nametnutim programima. Pozivamo prosvjetne vlasti da razmisle i prihvatedobronamjerne prigovore, posebno roditelja i nastavnika, kako bi u obrazovnomsustavu zaista zaživio zdravstveni odgoj, a ne svjetonazorski preodgoj. Jasnonam je da im nije cilj riješiti ovaj problem, jer smatraju da barem donekleodvlači pozornost javnosti sa njihove nesposobnosti organiziranja gospodarstvai osiguranja kvalitetnijeg života hrvatskih građana. Ipak, vrlo brzo ćeshvatiti da nije važno što sami misle o sebi, već što građani misle o njihovuradu.

PREDSJEDNIŠTVO ŽUPANIJSKOG ODBORA HDZ-a KARLOVAČKE ŽUPANIJE