Dionica autoceste Đurmance – Macelj, dugačka 3,7 kilometara, napokon će dobiti puni profil. Projekt vrijedan 70 milijuna eura financirat će se iz EU Fonda za oporavak

Potvrdio nam je to Ivica Mlinarević iz Ministarstva prometa, član Uprave tvrtke Autocesta Zagreb – Macelj. Kaže, pitanje je dana kada će biti odobrena lokacijska dozvola, nakon koje će ubrzo biti izdana i građevna.

Ovim dijelom autoceste vozi se već 15. godinu jednim kolničkim trakom. Osim što se u ljetnoj sezoni stvaraju velike gužve, postoji i sigurnosni problem koji će se riješiti upravo izgradnjom punog profila. Tadašnjem koncesionaru, tvrtki Walter Bau koja je gradila i sufinancirala ovu autocestu, gradnja punog profila bila je preskupa. Rješenje financiranja godinama su pokušavali naći Republika Hrvatska i Pyhrn Concession Holding, sadašnji vlasnici tvrtke Autocesta Zagreb – Macelj.

– Ovo je prva konkretna intervencija nakon 14 godina. Projektna dokumentacija je gotova, sada čekamo i službeno odobrenje financiranja iz EU Fonda za oporavak i krećemo s raspisivanjem natječaja za izvođače radova. Tu su tri paketa, odnosno tri projekta za koja smo aplicirali. Prvi je dionica Đurmanec – Macelj koja uključuje proširenje dijela autoceste u puni profil, izgradnju dva tunela i tri vijadukta. Drugi projekt je izgradnja bukobrana na dionici od Jankomira do Krapine, a treći promjena svih žarulja koje će zamijeniti LED rasvjeta – pojasnio je Mlinarević.

Nositelj projekta i investitor je Ministarstvo prometa, a AZM je provoditelj. I ne radi se samo o izgradnji punoga profila. Gradit će se na cijeloj dionici dugačkoj 60 kilometara, od zagrebačkog prstena do slovenske granice.

Tako će dograđenih 3,7 kilometara autoceste imati dva tunela, Sveta tri kralja i Brezovica, te vijadukte Šum, Puhi i Ravninščica. Tunel Sveta tri kralja bit će dugačak 1.740 metara, Brezovica 590. Projekt je, kaže nam Mlinarević, izuzetno zahtjevan i kompleksan i mogao bi trajati i do maksimalno 30 mjeseci. U tom roku bit će gotova i preostala dva projekta, zaštita od buke (bukobrani) i zaštita od svjetlosnog onečišćenja (LED rasvjeta).

Autocesta Zagreb – Macelj iznimno je važna europska prometnica. Nalazi se na europskom prometnom koridoru Xa i dio je Pyhrnske autoceste Nürnberg – Graz – Maribor – Zagreb. Dogradnja punog profila bitna je i za ulazak Hrvatske u Schengenski prostor.

No gradnja i radovi imat će veliki gospodarski značaj i za Krapinsko-zagorsku županiju, za male građevinske tvrtke i obrtnike. Teško da će bilo koja hrvatska tvrtka moći proći na natječaju, jer tako velike tvrtke više nemamo, no izvođaču radova bit će uvjetovano da 25 do 35 posto radova izvodi lokalna operativa.

Da se, osim tekućeg održavanja, napokon krenulo i u konkretne radove na ovoj bitnoj europskoj autocesti, zadovoljan je i Žarko Tušek, saborski zastupnik i predsjednik HDZ-a Krapinsko-zagorske županije.

Ova autocesta ponovno je stavljena u fokus prometne politike. Investicija koja je pred nama jedna je od odluka Vlade sa sjednice u Krapini 2019. Radi se o ogromnom projektu na kojem smo svi radili posljednjih godina, u okviru naših uloga, i koji je u rekordnom roku priveden pred početak realizacije. Vjerujem da će na tom velikom projektu biti puno posla i za domaću građevinsku operativu, o čemu će se posebno voditi briga – komentirao je Tušek