Turska ministrica trgovine Ruhsar Pekcan u posjetu je Hrvatskoj, a tom se prilikom susrela s ministrom gospodarstva, poduzetništva i obrta Darkom Horvatom te državnim tajnikom Mariom Antonićem.

U sklopu posjeta održan je susret hrvatskih i turskih poduzetnika na kojem je istaknuto da Hrvatska i Turska imaju potencijal za jačanje gospodarske suradnje i njezino širenje na druge sektore osim turizma, autodijelova, energetike i ulaganja u nekretnine.

Ministar Horvat je naglasio kako su „brojke s Turskom u 2018. i 2019. u velikom plusu i da kada imate gospodarstvo i tržište na kojem na godišnjoj razini u izvozu rastete 30 posto, onda kolege iz te zemlje treba pozvati kako bi se razgovaralo da ta suradnja iz godine u godinu bude veća“.

Kazao je i kako postoji perspektiva da robna razmjena koja se lani kretala oko 600 milijuna američkih dolara, već ove godine dosegne milijardu dolara. Ministar je ujedno prihvatio poziv da s hrvatskim gospodarstvenicima u rujnu otputuje u Izmir.

Ministrica Ruhsar Pekcan složila se s Horvatom o ciljevima povećanja robne razmjene. Naglasila je da je cilj poziva hrvatske gospodarske delegacije u Izmir definiranje novih potencijalnih sektora za ekonomsko povezivanje Hrvatske i Turske, pored već aktualnih kao što su turizam i automobilska industrija.

Da je moguće proširenje suradnje na druga područja potvrđuju i primjeri gospodarske suradnje s Turskom temeljene na suvremenoj tehnologiji te istraživanju i inovaciji. Riječ je o M+ grupi koja je krajem siječnja ove godine preuzela tursku tvrtku CMC te Poljoprivrednom institutu Osijek koji s turskom tvrtkom Tareks radi na projektu selekcijske stanice za oplemenjivanje bilja.

 

Državni tajnik Antonić ponovio je da u Hrvatskoj postoji neograničeni inovacijski potencijal te da u Hrvatskoj postoje sjajne ideje i inicijative naših poduzetnika.

– Takve poduzetnike svakako trebamo podržati i omogućiti im da ostvare svoje potencijale ne samo na domaćem već i inozemnom tržištu. Ova dva poduzetnika primjer su toga kako imati ideju, realizirati ju i nakon toga krenuti na osvajanje novih tržišta – završio je Antonić.