Glavni tajnik HDZ-a u razgovoru za Večernji list otkrio je „tajnu uspjeha“ - kako je naša stranka, unatoč znatno manjim prihodima nego 2015. godine, lani završila u velikom plusu, manirom dobrog gospodara racionaliziravši poslovanje za gotovo 15 milijuna kuna.

Članak novinarke Ive Boban Valečić prenosimo u cijelosti:

Do početka ožujka političke su stranke objavile svoja financijska izvješća, što im je i zakonska obveza, a među rijetkima koje se hvale pozitivnim saldom je HDZ. Unatoč prihodima manjim za 7,7 milijuna, HDZ je kroz uštede na različitim stavkama godinu uspio završiti u plusu od 7,2 milijuna kuna. Novost je to u stranci koja je godinama bilježila minuse i koju su pratile priče o neobičnim pozajmicama koje HDZ nikako nije uspijevao vratiti.

http://www.hdz.hr/vijest/nacionalne/hdz-prosle-godine-poslovao-pozitivno-s-viskom-od-72-milijuna-kuna-najvece-ustede

Racionalno & odgovorno

Budući da o stranačkim financijama skrbe glavni tajnici, u čemu je tajna uspješnog poslovanja, upitali smo Gordana Jandrokovića, koji je na toj funkciji u HDZ-u od srpnja prošle godine.

- Jednostavno smo racionalno i odgovorno upravljali financijama. Prvo smo išli smanjiti trošak koji je po mom mišljenju bio vrlo velik i neracionalan - kaže Jandroković, a njegove riječi potkrepljuje podatak da je HDZ na reprezentaciju lani potrošio 3,316.850 kuna, gotovo 2,5 milijuna manje nego u 2015.

Restorani & hoteli - iznimka

Jandroković objašnjava kako se u drugom dijelu godine gotovo i nije trošilo na reprezentaciju. Izuzetak su veliki skupovi, na kojima je HDZ za svoje članove osiguravao sendviče i sokove.

- Što se dužnosnika tiče, mislim da više nitko uopće ne koristi stranačke kartice na nekakve službene večere. U restoranima se o trošku HDZ-a jede iznimno, samo kada stranka ima goste - objašnjava Jandroković.

Velike su uštede i na najmu prostora, za što je potrošeno 1,4 milijuna kuna manje, što i ne čudi kada se zna da su HDZ-ova tijela u vrijeme Tomislava Karamarka zasjedala u hotelima, najčešće u zagrebačkoj Panorami, dok se u novije vrijeme sastaju u stranačkim prostorijama.

In house kampanja

HDZ je znatno smanjio i trošak za intelektualne usluge, s 5,3 milijuna kuna 2015. na lanjskih 1,5 milijuna kuna. Jandroković objašnjava da su u izbornoj kampanji ovoga puta platili samo trošak medija i dizajna, dok su sve ostalo obavili stranački ljudi.

- Umjesto u ono što nosi velike troškove, a malu korist, novac smo usmjerili u ono što je bilo korisno u izbornoj kampanji i uspjeli smo: troškovi su manji, a izborni rezultat bolji - kaže Jandroković.

Rast prihoda od članarina

Očekuje da će se novi pristup poslovanju još više osjetiti ove godine, a računa na više novca od države, ali i daljnji rast prihoda od članarina zbog većeg broja dužnosnika koji stranci daju pet posto plaće.

Za to posebno zaduženi ljudi kontaktirat će s terenom i pratiti naplatu članarine, objašnjava Jandroković. Uz očekivani rast prihoda i trošenje u maniri dobrog gospodara, očekuje da će stranka ove godine vratiti još 3,5 milijuna kuna kredita koji je podigla za izbore i financirati lokalnu kampanju bez novih zaduženja.

http://www.vecernji.hr/hrvatska/hdz-stedio-pa-godinu-zavrsio-sa-72-milijuna-kuna-u-plusu-1154040