Nakonposkupljenjima plina, struje,grijanja , cestarina, studentske prehrane za 100 %smanjenje plaća ukidanja božićnica te uvođenja novih poreza i nameta svih vrstaVlada se odlučila na uvođenje novih udžbenika tako da se udžbenici odbraće, sestara, prijatelja ili susjeda neće moćinasljeđivati.
Podsjetimoda je Vlada HDZ-a nakon više od 10 godina 2010. ponovno uvela nasljeđivanjeudžbenika i to na način da jednom odobreni udžbenik vrijedi najmanje 4 godinete da se udžbenik bira na razini škole čime je hrvatskim građanima uštedjelapreko 100 milijuna kuna.
Osimtoga posljednje tri godine sigurno je šira javnost primijetila kako više nemanovinskih članaka o pritisku na učitelja kako bi odabrali udžbenike određenihnakladnika. To se dogodilo upravo zbog donošenja zakona iz 2010. godine čime jeprema nekim istraživanjima ponovno poraslo povjerenje hrvatskih građana uškolstvo.
Usprkossvemu tome Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta odlučilo je promijenitisve udžbenike od čega osim nakladnika koji će nakon tri godine pada zarade zbognasljeđivanja ponovno zaraditi milijune, a koristi osim njih neće imati nitko.
Nastavnicimaće opet dosađivati prodavači udžbenika i nuditi im razne poklone poput stručnogusavršavanja, laptopa, mobitela i sl. ukoliko odaberu njihov udžbenik te ćemovrlo vjerojatno čitati, slušati i gledati priče o navodno korumpiranimprofesorima čime Ministarstvo nastavlja sa praksom diskreditiranja prosvjetnihdjelatnika.
Javnosts pravom može postaviti pitanje zbog čega se udžbenici iz određenih predmeta moraju mijenjati?
Moždaod kada je nova garnitura u Ministarstvu znanosti u matematici 2+2 nije više 4,u povijest se možda mora promijeniti dio o drugom svjetskom ratu na područjuHrvatske, a iz biologije da rod i spolnisu jedno te isto te da postoje muškarci sa vaginom. S obzirom da nema novih predmetnih kurikulumakoje je trebalo donijeti najvjerojatniji razlog je namjera da se u udžbenicima primijeni novi pravopis kojeg forsira ministarstvo, a koji još nije niti donesen ali je očito većod strane Ministarstva prihvaćen.
Nikakone možemo prihvatiti objašnjenje Ministarstva da se udžbenici mijenjaju kako bise modernizirali, odnosno kako bi se metode poučavanja promijenile, jer bi u tom slučaju trebalo kroz izradupredmetnih kurikuluma nastavu metodički osuvremeniti, pa tek onda promijenitiudžbenike.
Zbogsvega navedenog imamo samo jednu poruku:
Nemijenjajmo udžbenike nego Vladu!
Odbora HDZ-a za znanost i obrazovanje