Nakon konferencija za medije Ličko-senjske i Splitsko-dalmatinske županije, Dubrovačko-neretvanska županija predstavila je rezultate ovogodišnje turističke sezone. Župan Nikola Dobroslavić, direktor županijske turističke zajednice Vladimir Bakić i direktor Zračne luke Dubrovnik Roko Tolić jednodušno su - na konferenciji za novinare održanoj u Dubrovniku - istaknuli rekordne rezultate turističke sezone u svojoj županiji te čestitali svim djelatnicima u turizmu i popratnim službama na odličnom postignuću. 

http://www.hdz.hr/vijest/lokalne/gospic-milanoviceva-vlada-kiti-se-tudim...

http://www.hdz.hr/vijest/lokalne/ministar-lorencin-kiti-se-tudim-perjem-...

Osnažiti destinacijski menadžment

Župan Dobroslavić je izrazio nezadovoljstvo što Ministarstvo turizma nije prihvatilo prijedlog o smanjenju međustope PDV-a na turistički smještaj s 13 na deset posto, a potom iznio podatke uspješne turističke sezone:

- Ministar turizma Darko Lorencin nije ispunio svoje obećanje i vratio međustopu PDV-a kod usluga smještaja s 13 na deset posto, a koja je nepromišljeno povećana. Od početka godine do kraja kolovoza zabilježeno je 1.144.958 dolazaka i 5.294.827 noćenja, što predstavlja porast u dolascima od 7 posto, a u noćenjima od 4 posto - u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Domaći su turisti ostvarili 9 posto, a strani 4 posto više noćenja u usporedbi s 2014! Ovakav uspjeh zasluga je svih turističkih djelatnika, agencija, zračne luke, hotelskih kuća i ugostitelja! 

Naglasio je, nadalje, da najviše posla u budućnosti vidi u osnaživanju destinacijskog menadžmenta:

- Nismo dovoljno napravili u jačanju županijskih turističkih zajednica odnosno destinacijskog menadžmenta - što smo odredili kao prioritet u strategiji razvoja turizma naše županije. Ali i u strategiji razvoja turizma u Hrvatskoj. To nam ostaje zadatak u narednom razdoblju!

„Osvajanje“ novih tržišta

Direktor županijske Turističke zajednice Vladimir Bakić kazao je da su najviše noćenja ostvarili turisti iz Velike Britanije i Njemačke. 

- Velika marketinška pozornost Turističke zajednice bila je usmjerena i na Poljsku - kako bi se ublažio očekivani pad broja dolazaka turista iz te države. A uspostava letova na relaciji Bordeaux-Dubrovnik te Nica-Dubrovnik povećala je broj dolazaka gostiju iz Francuske. U sljedećoj godini nastojat ćemo povećati broj tako osmišljenih letova prema Dubrovniku.

Veći marketinški angažman Bakić je najavio i u Madridu te Tokiju - u kojima je Hrvatska turistička zajednica ukinula predstavništva, a koji su važna tržišta za županiju. Stoga će nastojati vlastitim angažmanom nadoknaditi izostanak predstavništva.

Najbolji rezultati u povijesti

Direktor Zračne luke Dubrovnik Roko Tolić prezentirao je pak iznimno uspješne ovogodišnje rezultate. Dodao je da su prošla vremena turizma koji se događa „po inerciji“ - za uspjeh poput ovoga potrebna je sinergija svih subjekata:

- Jako dobru sezonu zabilježila je Zračna luka Dubrovnik kroz koju je u kolovozu prošlo više od 335 tisuća putnika - što je najveći broj ikad zabilježen! Prošla su ona vremena kad se nešto moglo individualnim pristupom postići i zaboravimo da se turizam događa mimo nas. Lijepo je čuti da su svi sudionici dubrovačkog turizma ipak poduzeli prave aktivnosti i da se to reflektira kroz jednu uspješnu turističku sezonu!