S Ministarstvom regionalnog razvoja i EU fondova komunikacija je loša. U svim programskim načelima EU prvo je načelo da nema jednoznačnog donošenja odluka. Grčić proklamira partnerstvo koje ne postoji. Za televizije kaže da poziva županije na suradnju, a mi se probudimo i zakon osvane u medijima. Jer bez županija projekti EU neće se provesti. Osamdeset posto svih projekata vezano je uz županije - ističe predsjednik Hrvatske zajednice županija Tomislav Tolušić u intervjuu za Aktual. 

Nema ni dva mjeseca da je virovitičko-podravski župan Tomislav Tolušić (HDZ) postao predsjednikom Hrvatske zajednice županija (HZŽ), a s tog je mjesta već u više navrata argumentirano kritizirao Vladu - njenu bahatost, samodovoljnost, nekorektnost, štetnost... Oštro se, zajedno s kolegama županima i iz ostalih stranaka, suprotstavio Milanovićevoj družini koja - ma koliko vrdala i to nastojala prikriti - u biti želi ukinuti županije i zamijeniti ih s pet regija. 

http://virovitica.info/ukida-se-viroviticko-podravska-zupanija-umjesto-2...

Svoju medijsku ofenzivu u zaštitu županija, koje SDP - i zato što gotovo ni u jednoj ne drži vlast - planski ponižava i lažno optužuje, nastavio je i intervjuom u ovotjednom Aktualu. Iz šireg razgovora prenosimo odgovore na tri pitanja o aktualnoj centralnoj vlasti - novcu koji zakida županijama, zakonima koje oktroira te uredima državne uprave u koje uhljebljuje podobne / nesposobne partijske kadrove.

O NUŽNOSTI (FISKALNE) DECENTRALIZACIJE

Centralizacija je problem svih županija, gradova i općina. Hrvatska je visokocentralizirana zemlja, i funkcionalno i fiskalno. Mi smo onoliko moćni koliko imamo financijskih sredstava kojima možemo raspolagati. Ako država ima sto kuna, mi očekujemo da ih podijeli ravnopravno. Ne da županija dobije dvije kune, a država ostatak. Na ovaj način će se ukinuti sve županije i općine, osim velikih središta Zagreba, Osijeka, Rijeke i Splita. 

Kad pogledamo fiskalnu moć gradova, općina i županija, među najslabijima smo u Europi. Država najmanje iz kolača izdvaja za lokalnu i regionalnu samoupravu. U Europi je drukčije. Poljska je dobar primjer. Ondje se četrdeset posto ukupnog iznosa novca iz EU fondova spušta direktno na županije koje ga onda dalje raspodjeljuju. Stalno govorim da centralna vlast ne može znati kakvo je stanje u Dražu, Petlovcu, Zdencima... Samo tražimo pravedniju raspodjelu sredstava, jer bismo ih mi bolje iskoristili. 

O GRČIĆEVOJ NEKOREKTNOSTI

S Ministarstvom regionalnog razvoja i EU fondova nema partnerskog odnosa, komunikacija je loša. U svim programskim načelima EU prvo je načelo partnerskog odnosa - nema jednoznačnog donošenja odluka i jednosmjerne komunikacije. Ministarstvo proklamira partnerstvo koje ne postoji. Za televizije ministar kaže da poziva županije na suradnju, a mi se probudimo i zakon osvane u medijima. Mi ćemo dati svoje prijedloge, ali 99 posto onog što je Ministarstvo predložilo ostane tako. Zakone ne piše nitko iz Slavonije i Like ili Dalmatinske zagore, nego dva sveučilišna profesora ili dva vježbenika u ministarstvu. (…) Nudimo pomoć, iskustvo i znanje. Jer bez županija projekti Europske unije neće se provesti. Osamdeset posto svih projekata vezano je uz županije.

O UREDIMA DRŽAVNE UPRAVE

Uredi državne uprave, iskreno, ne znam čemu služe. Do 2000. župani su imali više ovlasti. Sad se sve rascjepkalo. Nema glave, nego jedno veliko stvorenje sa sto glava. Nemamo jedinstven sustav. A sve je rješivo, samo da se sve stavi na jedno mjesto. Ono što sad kroz ured državne uprave radi dvjesto ljudi, da je sve najednom mjestu, moglo bi raditi sto. Ako brinemo o školama, dajte nam da to činimo na kvalitetan način - u cijelosti. I dajte nam sredstva kojima možemo raspolagati. Sigurno bismo bili racionalniji od države.