"Jučer su GONG i TransparencyInternational Hrvatske objavili neistiniti podatak da je „prvog dana kampanje,17. studenoga, HDZ (…) na oglašavanje potrošio 1.551.720 kuna“. Na mrežnojstranici GONG-a se još navodi da je riječ o iznosu bez PDV-a. Točan je podatakda je Hrvatska demokratska zajednica u prvom danu na oglašavanje potrošilaukupno 1.015.491,46 kuna i to s uključenim PDV-om.

Kako GONG i TIH na temelju analize izvjesne Promocije plus barataju podatkomkoji je doslovno dvostruko veći od realnog, pozivamo ih da trenutno prestanu sobjavama neistinitih podataka narušavati ravnopravnu izbornu utakmicu ipodizati netransparentnost kampanje.

Zakono financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe te precizne uputeDržavnog izbornog povjerenstva jasno i nedvosmisleno propisuju kako seprijavljuju i prate troškovi kampanje. Podsjećamo, ovaj je Zakon donio HDZupravo zato da bi izborne promidžbene aktivnosti i njihovo financiranje jednomzauvijek bili transparentno definirani. U tom smislu HDZ će poštivati svezakonske odredbe, objaviti preliminarno i finalno izvješće u zakonskim rokovimai iz njih će biti razvidno i ovo što sada odgovorno tvrdimo – u prvom smo danu,u lipu precizno, na oglašavanje potrošili 1.015.491,46kuna s uključenimPDV-om (825.602,81 kuna bez PDV-a)  isvako mjerenje koje pokazuje drugačije i prijavljuje dvostruko veći iznos ilije metodološki neispravno ili je zlonamjerno. Kako god bilo, takvo mjerenjenije vjerodostojno i narušava transparentnost ovih izbora te ćemo se obratitiDIP-u sa zamolbom da ovu situaciju primjereno riješi.

OdDIP-a ćemo, također, tražiti jasan stav vezano uz uvjete oglašavanja koje objavljujui odobravaju mediji. Svakom poznavatelju prakse u medijskoj industriji poznatoje, naime, da su popusti tržišna činjenica, a ne donacija. Riječ je okomercijalnom alatu kojim se mediji u tržišnoj utakmici natječu, čine toneprekidno prema svim komercijalnim oglašivačima te su ista pravila odlučili primijenitii na političke stranke. Kada to ne bi bilo tako onda bi uprave tih medijamorale o navodnim donacijama, kako ih GONG i TIH ovdje krivo tretiraju,donositi posebne odluke, a iza toga bi morala stajati i njihova jasna inedvosmislena namjera da kao simpatizeri različitih političkih opcija njimapomažu donacijom. Jasno je da u komercijalnim uvjetima koji se svima jednako dodjeljujus obzirom na količinu, ili u nekim slučajevima čak i bez obzira na količinu,ovakve namjere i djelovanja nema, i ti popusti nisu nikakvo pogodovanje većuvriježeni komercijalni alat.

Mjerenjakoja se bave isključivo „rate card-om“ kao jedinim i isključivim temeljem, a premakojem nitko u industriji, zapravo, ne kupuje medijski prostor, nemaju veze srealnim troškovima financiranja kampanja. Ta mjerenja začinjena još imetodološkom neispravnošću dovode do upravo ovoga što su GONG i TIH napravili –pustili su u javni prostor neistinu koja se kasnije teško može ispraviti.

Jedinoje DIP mjerodavan za nadzor financiranja političkih aktivnosti, a svi drugikoji se guraju na to područje ne bi to smjeli raditi ovako neodgovorno i štetnopo sudionike izborne utakmice", stoji u priopćenju Izbornog stožera HDZ-a koje potpisuje glavni tajnik Branko Bačić.