Podvodni tuneli su samo jedan u nizu strateških investicijskih projekata koje je HDZ pripremio kao pokretača gospodarskog oporavka i koji nisu zamišljeni, kako neki namjerno krivo interpretiraju, da bi se država bavila poduzetništvom i ekonomijom, nego da budu kotač zamašnjak hrvatskih poduzeća koja će biti uključena u realizaciju! - argumentirano je kazao za Večernji list predsjednik HDZ-ova Odbora za gospodarstvo i profesor na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu prof. dr. Marko Kolaković

http://www.hdz.hr/vijest/nacionalne/trazimo-da-vlada-uvrsti-hdz-ove-proj...

Itekako isplativa investicija! 

Podmorski spojnici u splitskom i zadarskom akvatoriju već su često spominjani projekti HDZ-a, a kao što je prof. dr. Kolaković u više navrata kazao - projekt tunela Gaženica-Ugljan već je u poodmakloj fazi realizacije. Računica jasno pokazuje visoku ekonomsku opravdanost tog projekta, za koji je interes iskazala i EU. Ugljan bi postao predgrađe Zadra, a Hrvatska bi otvaranjem predviđenih turističkih zona u 20-tak godina samo od PDV-a ubrala dva-tri puta više nego što taj tunel košta. Tome treba pridodati još poreze od prometa i druge pogodnosti: otvaranje novih radnih mjesta, produljenje turističke sezone, pokretanje građevinskog sektora…

Analiza je, također, napravljena i za 72 turističke i poslovne zone na otocima Braču, Hvaru i Šolti, gdje bi se investicija prihodima od PDV-a mogla vratiti u roku od deset godina. 

http://www.hdz.hr/vijest/nacionalne/izgradnjom-podmorskih-tunela-potaknu...

Temeljite analize financiranja 

Prof. dr. Kolaković ističe da su se razmotrila tri modela financiranja tunela - putem EU fondova, kreditnom linijom koja bi se vratila kroz sedam godina samo od PDV-a, te putem davanja u koncesiju poduzetnicima investitorima u turističke potencijale na otocima: 

- U tom trećem, najkomercijalnijem modelu vjerojatno bi se naplaćivala tunelarina. Kalkulacije o prednostima i koristima još se obrađuju, ali takvo povezivanje značilo bi dvije temeljne prednosti za otoke i za Hrvatsku: povezivanje otoka s kopnom radi gospodarskog prosperiteta, ali i demografskog oživljavanja!