Usvojen amandman na prijedlog naše saborske zastupnice Branke Juričev-Martinčev na korist turističkih zajednica
Usvojen amandman na prijedlog saborske zastupnice Branke Juričev-Martinčev kojim je veći broj gradova dobio mogućnost samostalnog brendiranja i širok spektar samostalnog djelovanja, te uvršten u Zakon o turističkim zajednica i promicanju hrvatskog turizma
U Hrvatskome saboru donesen je paket zakona kojima se uređuje sustav turističkih zajednica, promicanje hrvatskog turizma, te turistička pristojba i članarine u turističkim zajednicama.
Među brojnim novostima koje donosi ovaj paket zakona, zastupnica Juričev-Martinčev snažno se zalagala za bolju diferencijaciju uvjeta za ostvarivanje pogodnosti turističkih zajednica kojom manja propulzivna turistička središta ne bi bila zakinuta. Prije glasovanja o Zakonu o turističkim zajednica i promicanju hrvatskog turizma, Vlada je prihvatila njezin prijedlog i amandman na tekst Konačnog prijedloga zakona.
Naime, predloženi zakon je predviđao odredbu da one turističke zajednice na čijem se području ostvari više od 2 milijuna noćenja ostvaruju veća prava, između ostalog i pravo na samostalni operativni marketing. Iako je neosporno da veliki turistički centri poput Zagreba, Dubrovnika ili Rovinja zaslužuju poseban status, zastupnica je zatražila da se i one nešto manje ne zakine, tj da se napravi distinkcija između komercijalnih i nekomercijalnih noćenja. Time bi primjerice, šibenska i vodička turistička zajednica ili, pak TZ Makarske ostale zakinute iako imaju daleko veći broj komercijalnih noćenja od takozvanih vikend sredina koje ostvaruju čak do 80% noćenja u kategoriji nekomercijalnih. Neki drugi turistički centri koji, s druge strane, ostvaruju oko 1.5 milijuna komercijalnih noćenja ne bi ulazili u ovu kategoriju već bi se mogli promovirati samo udruženo na regionalnoj razini s drugim turističkim zajednicama.
U predloženom amandmanu, koje je potpisala zastupnica Branka Juričev-Martinčev predložila je da se uvjet broja noćenja snizi na 1 milijun, ali komercijalnih noćenja, što je Vlada prihvatila i time omogućila da se i mnoga turistička mjesta kao što su Šibenik, Vodice, Makarska…mogu samostalno brendirati i imati samostalni operativni marketing, a ne da ih se ograniči na djelovanje u okviru regije.